Fåglar som slåss symboliserar gräl.


Så, här sitter jag. Uppfylld av min egna eminens och bägaren full av högmod på morgonkvisten. På radio har dom en frågetävling där jag utan att blinka klarar i alla fall 11-12 frågor av 15. Fan vad jag är bra. Börjar till och med förfasas över hur dåliga de deltagande är när de inte svarar blixtsnabbt som jag. Herregud! Var hittar man allt detta obildade patrask?

-Vad heter den glasbur där reptiler bor?

- TERRARUIM. Ha! Suckers.

- Vilken låt vann Carola Häggqvist Eurovision Song Contest med 1991?

- FÅNGAD AV EN STORMVIND. Kanske borde söka till Jeopardy?

- Och då kan vi konstatera att klass 5 c från Kungälv tar hem första priset. Grattis!



Jaha. Och vilka jävla elvaåringar kan svar som:

-Vilken fågel flyger snabbast?

- Pilgrimsfalk. WHAT??!! Vem i helvete kan det?

- Vad drabbade staden Pompeji?

- Vulkanutbrott. Är inte Pompeji en restaurang i utkanten av stan med tvivelaktig hygien?


Förstår mig inte på dagens ungar. De är uppväxta med Bratz, Britney Spears, Disney Channel, GI, Youtube, mode som byts oftare än min toarulle och leggins. Jag är fortfarande helt övertygad om att de kommer att bli blåsta bimbos hela bunten som inte har vett att uppskatta träleksaker eller dockteater med Staffan Westerberg, men detta kom helt oväntat.
Var kan dom ha fått kunskapen ifrån? Skolan är ju åt helvete med obehöriga lärare och sms-trakasserier. Böcker känner de väl bäst till som något man använder för att få webcamen i rätt höjd. Vad återstår då? Utbildningsradion? Nä. Ljudböcker? Nää. Efter en stund av uteslutningmetoden kommer jag fram till att det måste vara Metro som finns att tacka. Metro och Aftonbladet.se. Och multivitamintabletter.

Jag kan i alla fall alfabetet baklänges, men det försöker jag att inte skryta med så ofta för folk blir så avundsjuka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0