Aska av lövträd höjer också ph och innehåller närsalter


Oh jävlar. Helt plötsligt böljade ett undanträngt minne över min hjärnbark.
För 5-6 år sedan satt jag och några vänner och efterfestade med Latin Kings Dogge, då jag (efter ett antal Martini med Fanta fläder) bestämmer mig för att få svar på en fråga som ledde till en väldigt hetsig diskussion mellan mig och en klasskamrat  en gång för 9 år sedan:

Jag: "Du Dogge, i er låt "Det är knas", sjunger du "inga lugna stunder" eller "ingalunda stunder"?


Dogge: "Eh, inga LUGNA stunder. Mer Martini?"


Hm, ska vi se... Komma från svår Stockholmsförort: check. Ha tunga hip hop-kläder: check. Syssla med den kriminella (på många sätt) musikgenren rapping (sa min 85-åriga granne en gång. "Jag kan till och med tycka om sådandära rapping som dom spelar" och syftade på Bo Kaspers): check. Prata så sjukt mycket obegriplig slang att att Fredrik Lindström hade kissat på sig av iver: check. Använda gamla svenska ord som är reserverade för folk över 68, lillgamla Chalmerstexter samt snorkiga herrar i väst: nope.


Bra. Då vet jag det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0